Naprawiony odprysk na szybie samochodowej to zazwyczaj trwałe rozwiązanie problemu – uszkodzenie praktycznie znika, szyba zachowuje pełną przejrzystość i jest tak samo wytrzymała, jak wcześniej. Zawsze istnieje jednak ryzyko, że miejsce, w którym dokonano naprawy może pęknąć. Wpływ na to ma kilka czynników – warto przyjrzeć się im bliżej.
Kiedy naprawiony odprysk może pęknąć?
Jak wspomnieliśmy, istnieje kilka czynników, wpływających na to, że może dojść do ponownego uszkodzenia szyby w miejscu naprawionego odprysku. Do najczęstszych zaliczamy:
– Źle wyczyszczone pęknięcie – jeśli pęknięcie nie zostanie dokładnie wyczyszczone przed naprawą, żywica może nieprawidłowo przylegać, co zwiększa ryzyko pękania. Czystość i prawidłowe przygotowanie powierzchni są kluczowe dla udanej naprawy.
– Słabej jakości materiały – użycie niskiej jakości żywic lub innych materiałów do naprawy odprysku może skutkować słabszą trwałością wypełnienia. Dlatego ważne jest, aby korzystać z renomowanych produktów i usług.
– Brak umiejętności i wprawy – naprawianie odprysków na szybie to zadanie wymagające sporego doświadczenia oraz odpowiednich umiejętności. Nieprawidłowo przeprowadzona naprawa może prowadzić do osłabienia szyby i zwiększenia ryzyka pękania.
– Kolizja i inne czynniki zewnętrzne – naprawiony odprysk jest zwykle trwały, ale istnieje ryzyko, że jakakolwiek siła zewnętrzna, taka jak stłuczka, grad lub spadające gałęzie drzew, może naruszyć strukturę szyby w miejscu przeprowadzonej pracy. Takie przypadki są jednak mało prawdopodobne.
Jak ograniczyć ryzyko pęknięcia naprawionego odprysku?
Aby zminimalizować ryzyko nawrotu uszkodzenia, warto od samego początku korzystać z usług doświadczonych specjalistów. Profesjonalne firmy, takie jak Hanesco, posiadają odpowiednie umiejętności, doświadczenie i sprzęt do naprawy odprysków, co znacznie zmniejsza ryzyko pękania po naprawie. Korzystając z usług Hanesco, zyskujesz również dożywotnią gwarancję na przeprowadzone prace. Dzięki temu nie musisz martwić się o bezpieczeństwo i estetykę pojazdu.